مرعشی: ابتلا به سرخک در بین زائران مشاهده نشده است-راهبرد معاصر

مرعشی: ابتلا به سرخک در بین زائران مشاهده نشده است

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر گفت: ابتلا به سرخک در بین زائران مشاهده نشده است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۴ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 21
کد خبر: ۲۵۵۱۷۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر گفت: امروز توفیق شد تا درمانگاه‌های نجف را که مرتبط با خدمات بهداشتی-درمانی در ایام اربعین ۱۴۰۳ است را مورد بازدید قرار بدهیم، از تلاش کادر درمان و موکب‌های هلال احمر تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: امسال همکاری خوبی بین جمعیت هلال‌احمر و موکب‌های مردمی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین در کشور عراق داریم.

مرعشی گفت: در برخی موارد افزایش صد درصدی امکانات از جمله در بحث خودرو‌های امدادی و آمبولانس‌ها را داشتیم. خوشبختانه بحث کمبود دارو نداریم و به میزان کافی دارو در اختیار مراکز درمانی و موکب‌ها قرار گرفته است.

وی افزود: آنچه که اربعین امسال را متفاوت کرده، گرمای بسیار زیاد ایام اربعین است و به همین دلیل در رأس بیماری‌های مراجعین به مراکز خدمات به دلیل بیماری‌های گوارشی، گرمازدگی و بیماری‌های تنفسی به ترتیب، بیشترین مراجعه کننده را به درمانگاه‌های هلال‌احمر به دنبال داشته است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر اظهار کرد: خوشبختانه تا امروز شیوع هیچ‌گونه بیماری واگیر از جمله سرخک در بین زائران مشاهده نشده است./ مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار